”Hur lyckas jag med min Facebookannonsering?”

Jag fick en fråga på Facebook rörande annonsering och vad man kan göra för att öka effekten av den. Det är en ganska generell fråga, men också något många brottas med, så jag tänkte dela med mig av svaret här. Jag är den förste att medge att det är ett lite annorlunda blogginlägg, men förhoppningsvis …

Läs mer

Nå fler med dina Facebookannonser

”Hjälp! Mina Facebookannonser visas inte!” Ett problem många brottas med är att få tillräcklig spridning på sina Facebookannonser. Som tur är finns det ett antal lösningar på problemet som du kan testa. Först vill jag bara poängtera att även om räckvidd givetvis är viktigt, så vill du också nå rätt personer. Du tjänar inget på att …

Läs mer

7 tips för bättre Facebookannonsering

Facebookannonser är ett fantastiskt sätt att nå ut till din målgrupp billigt, men det är inte magi. Innan du publicerar dina annonser är det viktigt att tänka igenom följande. 1. Erbjudandet En vän till mig brukar säga ”skräp in, skräp ut”. (Egentligen använder han ett obscenare ord.) Det gäller i högsta grad även för Facebookannonsering. Ska du …

Läs mer

Så blir du en vinnare på Facebook

Jobbar du effektivt på Facebook? Det är givetvis en nyckelfråga för alla som marknadsför sig där. Här är några av de viktigaste punkterna att hålla reda på och följa upp. De flesta gäller både när du jobbar med ”gratisinlägg” på din timeline och när du annonserar. Kontinuitet Framgång på Facebook byggs över tid. Därför kräver …

Läs mer

Testa dina Facebookannonser som en komiker

För några år sedan testade jag på att köra stand up comedy under en period. Innan en komiker går upp på scen skriver hen skämt. Sedan vrider och vänder komikern på skämtet i en oändlighet, går upp på scen, får blandade reaktioner, går av, vrider och vänder lite till, går upp på scen igen, får …

Läs mer

Rikta dina gratisinlägg på Facebook

Ofta vill vi nå så många av våra följare som möjligt med våra statusuppdateringar eller ”gratisinlägg”. Men det finns tillfällen då vi kan vilja begränsa räckvidden. På det sättet kan vi bli mer relevanta och öka engagemanget, vilket Facebook belönar med större synlighet. Säg till exempel att du säljer sportutrustning. Nu vill du lägga ut …

Läs mer