Hur jag arbetar – min modell

Alla företag är unika och mitt uppdrag är att hitta den bästa lösningen för varje kund. One size fits all är inte min melodi, eftersom det inte fungerar.

Min väl beprövade arbetsmodell tar tillvara på just era unika förutsättningar i tre faser. Den visar också vad du kan förvänta dig om du vill ha hjälp med hela er process, från sociala medier till klirr i kassan.

Fas 1. Sätta planen

Vet ni inte vart ni ska så lär ni inte heller komma dit. Därför börjar vi med att sätta er plan i tre steg. 

Måltavla

I. Facebooks roll i er marknadsföring

Hur kan Facebook bäst bidra till era affärer? Det beror främst på vad ni säljer.

II. Er intressetrappa

Med intressetrappan stegrar ni målgruppens intresse med rätt innehåll hela vägen till köp och nöjda kunder. 

säljtratt

III. Er säljtratt i praktiken

I tredje steget produceras innehåll och all teknik implementeras. Antingen gör ni det själva eller med hjälp av mig. 

Fas 2. Genomföra planen

Nu börjar det riktigt roliga; att leda era målgrupper in och genom säljtratten. Det kan ske på många sätt, men två hörnstenar är nästan alltid dessa. 

Annonsering

I. Annonsering

Annonsering på Facebook är det absolut bästa sättet att nå ut till många i er målgrupp. Jag kan hjälpa er med allt, från strategier till utformning, uppföljning och optimering.

innehållskalender

II. Innehållskalender

Innehållskalendern visar i detalj vilket innehåll som ska produceras när till vilka kanaler. Tillsammans planerar vi en kalender som naturligt leder in i er säljtratt.

Fas 3. Följa upp och optimera planen


Många marknadsförare hatar det. Jag älskar det! Uppföljning, analys och optimering.

Annonsering och rätt strategi för sina flöden ger relativt snabbt bra resultat för många. Men företag som vågar bygga över tid med tester och datadriven optimering kan nå fantastiska resultat! 

Ja tack! Jag vill veta mer.



Jag kontaktar dig inom kort för att boka en tid som passar dig.